Thursday, December 25, 2014

panic attack

baru-baru ini aku telah terkena penyakit yang rasa macam nak mati iaitu panic attack.. tanda-tanda yang aku alami adalah 1).takut keterlaluan 2).dahaga (mulut kering) 3).yang paling takut berdebar mcm sakit jantung hanya orang yang merasainya sahaja yang tau seksanya... 2 kali aku ke wad kecemasan sebab panic attack nih... -wad kecemasan hospital batu gajah- bagi aku ubat tidur ( Terima kasih kat jiran aku sbb tolong hantarkan) -wad kecemasan hospital kota tinggi- tidak mendapat layanan (kena marah adalah)ingat org suka-suka nak pergi wad kecemasan pukul 2 pagi last sekali pergi klinik (check jatung bagai .. tiada apa penyakit kata doktor) aku minta refer KPJ Johor (Masuk 3 hari)... Check jantung bagai, Darah, semua normal.... dan aku di sahkan oleh dr kena panic attack dan sekarang ambik ubat bila perlu sahaja.. x nak bergantung sangat pada ubat yang penting kena positifkan diri hampir 3 tahun aku rupanya... sbb 2 selalu takut tanpa sebab. Dulu aku ingat panic attack 2 apa

2 comments:

  1. ila..bila rasa takut..berdebar sakit....tarik nafas panjang2..tenang....shadah di bibir dan lailahailla anta subhanaka inni kuntu minazzolimin...doa byk kali..
    positif positid sentiasa..igt ALLAh ada dgn kita...kita kna kuat...syaitan suka menghasut dan mengugat iman dan kekuatan kita...jadi lawan bisikan2 yang menyebabkan ko lemah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Nurul kena lawan n positif kn diri nih... Aku sebenarnye lemah...

      Delete